Izbornik

Posebni programi

Svaki odgajatelj je zadužen za provođenje jednog posebnog programa:

Prevencija ovisnosti

Voditelj: Igor Dodik, Igor Dodik, dipl. soc. radnik, odgajatelj

Cilj:

  • aktivno sudjelovanje i prisutnost učenika u realizaciji domskih preventivnih programa
  • formiranje domskog povjerenstva
  • organiziranim aktivnostima smanjiti interes mladih za uzimanje sredstava ovisnosti i pravovremeno otkriti konzumente istih

Ishodi:

  • potaknuti razvoj suradničkih odnosa
  • predstaviti se drugim učenicima
  • prepoznati osobine sličnih interesa
  • izgraditi dvorac od papira i novina
  • opisati štetne posljedice klađenja i kockanja
  • prepoznati važnost donošenja odluka u rizičnim situacijama
  • potražiti drukčije mogućnosti provođenja slobodnog vremena
  • prepoznati opasnosti i štetnosti zlouporabe sredstava ovisnosti
  • informirati se o vrstama droga, uzrocima i motivima zlouporabe droga
  • objasniti utjecaj droga na organizam i psiho-fizičko zdravlje
  • potaknuti odbojan stav prema uzimanju sredstava ovisnosti
  • usporediti različite vrste zaštite
  • obrazložiti važnost odgovornog spolnog ponašanja
  • prepoznati osobine granice i potrebe u partnerskim odnosima
  • opisati obilježja nasilne veze
  • prepoznati štetan utjecaj alkohola na odnose u vezi

Informatička pismenost

Voditelj: Gordan Šišak, mag. oec., odgajatelj

Cilj:

  • prepoznati dobrobiti i štetnosti korištenja interneta

Ishodi:

  • usvojiti pojmove: internet, cyber-bullying, sigurno korištenje interneta
  • otkriti pozitivne i negativne strane interneta
  • iznositi vlastite stavove i mišljenja
  • potaknuti timski rad
  • samoprocijeniti osobna znanja

Građanski odgoj

Voditelj: Đorđe Kozomara, dipl. politolog, odgajatelj

Cilj:

jačati i unaprijediti građanske kompetencije učenika

Ishodi:

  • jačati govorne i izražajne sposobnosti i vještine
  • proširiti postojeća znanja i vještine
  • osvijestiti važne navike koje vode uspješnosti
  • osnažiti samopouzdanje i sigurnost u osobne sposobnosti i identitet
  • vježbati scenski nastup na domskoj priredbi, recitirati, glumiti

Kultura življenja i baština

voditeljica: Marija Kovačić, magistra religiozne pedagogije i katehetike, odgajateljica savjetnica

Cilj:

  • prenijeti znanja i utjecati na formiranje stavova i navika učenika

Ishodi:

  • razvijati vještine za samostalan i zdrav život
  • aktivirati kreativnost i stvaralačku energiju
  • poticati na kreativno izražavanje u Domu
  • upoznati nove tehnike rada
  • izraditi radove za Domijadu
  • urediti prostor Doma kreativnim radovima učenika
  • usvojiti nova znanja za lakšu provedbu prometnih aktivnosti
  • obilježiti Dan sjećanja na žrtvu Vukovara

Financijska pismenost

voditeljica: Martina Čorak, mag.ing.mech, odgajateljica

Cilj:

  • Stvoriti zdrav odnos prema novcu

Ishodi:

  • Staviti u odnos novac i kvalitetu života.
  • Analizirati vlastite potrošačke navike.
  • Izgraditi odgovorne financijske navike.
  • Procijeniti vlastiti odnos s novcem.

Adaptacija i socijalni razvoj

Voditeljica: Anja Koščak, mag. edukacije hrvatskog jezika i književnosti i mag. pedagogije, stručna suradnica pedagoginja

Ciljevi:

  • pomoći učenicima da se uspješno adaptiraju na život u Domu te poticati učenike na međusobnu suradnju, povezanost, toleranciju i povjerenje
  • poticati razvoj zdravih, samopouzdanih, produktivnih, zadovoljnih i odgovornih osoba spremnih na suradnju i doprinos zajednici

Ishodi:

  • predstaviti se ostalim učenicima u skupini
  • upoznati se s pravima i obvezama tijekom boravka u Učeničkom domu
  • slušati i uvažavati tuđe mišljenje
  • surađivati u timu
  • upoznati druge učenike iz skupine
  • komunicirati, surađivati i raditi u timu
  • kreativno se izražavati
  • definirati mentalno zdravlje te osvještavati važnost vlastite odgovornosti za održavanje dobrog mentalnog zdravlja
  • razlikovati pasivno, agresivno i asertivno ponašanje
  • utvrditi odrednice vlastitog identiteta
  • procijeniti kvalitetu odnosa s prijateljima uživo i u virtualnom svijetu
  • razlikovati obilježja kvalitetnih odnosa od nekvalitetnih
  • razumjeti vlastite potrebe i ponašanja
  • usporediti pozitivne i negativne strane korištenja komunikacijsko-informacijske tehnologije
  • planirati vlastitu budućnost

Zaštita okoliša i potrošača

Voditelji: odgajatelji, stručna suradnica, ravnateljica i ostali radnici Doma

Ciljevi:

  • Izgraditi pozitivan sustav vrijednosti kod učenika u odnosu na potrebu očuvanja kvalitete okoliša te racionalno korištenje prirodnih izvora
  • Upoznati učenike s obvezama, pravima i zaštitom potrošača

Ishodi:

  • Razumjeti ekološka pitanja i prikazati posljedice različitih postupaka s obzirom na očuvanje okoliša
  • Razviti spremnost za djelovanje na očuvanju okoliša
  • Donositi osviještene i odgovorne odluke
  • Razviti odgovoran odnos prema očuvanju kvalitete okoliša i njegovih izvora i zaliha
  • Reciklirati
  • Navesti prava i obveze potrošača

Copyright 2025. © Sva prava pridržana.

Učenički dom Križevci, Ratarna 10, P.P. 37, 48 260 Križevci | Kontakt

Izrada: igorjelen.com