Posebni programi
Svaki odgajatelj je zadužen za provođenje jednog posebnog programa:
- Prevencija ovisnosti, voditelj: Igor Dodik, dipl. soc. radnik, odgajatelj
- Informatička pismenost, Voditelj: Gordan Šišak, mag. oec., odgajatelj
- Građanski odgoj, voditelj: Đorđe Kozomara, dipl. politolog, odgajatelj
- Kultura življenja i baština, voditeljica: Marija Kovačić, magistra religiozne pedagogije i katehetike, odgajateljica savjetnica
- Financijska pismenost, voditeljica: Martina Čorak, mag.ing.mech, odgajateljica
- Adaptacija i socijalni razvoj, voditeljica: Anja Koščak, mag. edukacije hrvatskog jezika i književnosti i mag. pedagogije, stručna suradnica pedagoginja
- Zaštita okoliša i potrošača, voditelji: odgajatelji, stručna suradnica, ravnateljica i ostali radnici Doma
Prevencija ovisnosti
Voditelj: Igor Dodik, Igor Dodik, dipl. soc. radnik, odgajatelj
Cilj:
- aktivno sudjelovanje i prisutnost učenika u realizaciji domskih preventivnih programa
- formiranje domskog povjerenstva
- organiziranim aktivnostima smanjiti interes mladih za uzimanje sredstava ovisnosti i pravovremeno otkriti konzumente istih
Ishodi:
- potaknuti razvoj suradničkih odnosa
- predstaviti se drugim učenicima
- prepoznati osobine sličnih interesa
- izgraditi dvorac od papira i novina
- opisati štetne posljedice klađenja i kockanja
- prepoznati važnost donošenja odluka u rizičnim situacijama
- potražiti drukčije mogućnosti provođenja slobodnog vremena
- prepoznati opasnosti i štetnosti zlouporabe sredstava ovisnosti
- informirati se o vrstama droga, uzrocima i motivima zlouporabe droga
- objasniti utjecaj droga na organizam i psiho-fizičko zdravlje
- potaknuti odbojan stav prema uzimanju sredstava ovisnosti
- usporediti različite vrste zaštite
- obrazložiti važnost odgovornog spolnog ponašanja
- prepoznati osobine granice i potrebe u partnerskim odnosima
- opisati obilježja nasilne veze
- prepoznati štetan utjecaj alkohola na odnose u vezi
Informatička pismenost
Voditelj: Gordan Šišak, mag. oec., odgajatelj
Cilj:
- prepoznati dobrobiti i štetnosti korištenja interneta
Ishodi:
- usvojiti pojmove: internet, cyber-bullying, sigurno korištenje interneta
- otkriti pozitivne i negativne strane interneta
- iznositi vlastite stavove i mišljenja
- potaknuti timski rad
- samoprocijeniti osobna znanja
Građanski odgoj
Voditelj: Đorđe Kozomara, dipl. politolog, odgajatelj
Cilj:
jačati i unaprijediti građanske kompetencije učenika
Ishodi:
- jačati govorne i izražajne sposobnosti i vještine
- proširiti postojeća znanja i vještine
- osvijestiti važne navike koje vode uspješnosti
- osnažiti samopouzdanje i sigurnost u osobne sposobnosti i identitet
- vježbati scenski nastup na domskoj priredbi, recitirati, glumiti
Kultura življenja i baština
voditeljica: Marija Kovačić, magistra religiozne pedagogije i katehetike, odgajateljica savjetnica
Cilj:
- prenijeti znanja i utjecati na formiranje stavova i navika učenika
Ishodi:
- razvijati vještine za samostalan i zdrav život
- aktivirati kreativnost i stvaralačku energiju
- poticati na kreativno izražavanje u Domu
- upoznati nove tehnike rada
- izraditi radove za Domijadu
- urediti prostor Doma kreativnim radovima učenika
- usvojiti nova znanja za lakšu provedbu prometnih aktivnosti
- obilježiti Dan sjećanja na žrtvu Vukovara
Financijska pismenost
voditeljica: Martina Čorak, mag.ing.mech, odgajateljica
Cilj:
- Stvoriti zdrav odnos prema novcu
Ishodi:
- Staviti u odnos novac i kvalitetu života.
- Analizirati vlastite potrošačke navike.
- Izgraditi odgovorne financijske navike.
- Procijeniti vlastiti odnos s novcem.
Adaptacija i socijalni razvoj
Voditeljica: Anja Koščak, mag. edukacije hrvatskog jezika i književnosti i mag. pedagogije, stručna suradnica pedagoginja
Ciljevi:
- pomoći učenicima da se uspješno adaptiraju na život u Domu te poticati učenike na međusobnu suradnju, povezanost, toleranciju i povjerenje
- poticati razvoj zdravih, samopouzdanih, produktivnih, zadovoljnih i odgovornih osoba spremnih na suradnju i doprinos zajednici
Ishodi:
- predstaviti se ostalim učenicima u skupini
- upoznati se s pravima i obvezama tijekom boravka u Učeničkom domu
- slušati i uvažavati tuđe mišljenje
- surađivati u timu
- upoznati druge učenike iz skupine
- komunicirati, surađivati i raditi u timu
- kreativno se izražavati
- definirati mentalno zdravlje te osvještavati važnost vlastite odgovornosti za održavanje dobrog mentalnog zdravlja
- razlikovati pasivno, agresivno i asertivno ponašanje
- utvrditi odrednice vlastitog identiteta
- procijeniti kvalitetu odnosa s prijateljima uživo i u virtualnom svijetu
- razlikovati obilježja kvalitetnih odnosa od nekvalitetnih
- razumjeti vlastite potrebe i ponašanja
- usporediti pozitivne i negativne strane korištenja komunikacijsko-informacijske tehnologije
- planirati vlastitu budućnost
Zaštita okoliša i potrošača
Voditelji: odgajatelji, stručna suradnica, ravnateljica i ostali radnici Doma
Ciljevi:
- Izgraditi pozitivan sustav vrijednosti kod učenika u odnosu na potrebu očuvanja kvalitete okoliša te racionalno korištenje prirodnih izvora
- Upoznati učenike s obvezama, pravima i zaštitom potrošača
Ishodi:
- Razumjeti ekološka pitanja i prikazati posljedice različitih postupaka s obzirom na očuvanje okoliša
- Razviti spremnost za djelovanje na očuvanju okoliša
- Donositi osviještene i odgovorne odluke
- Razviti odgovoran odnos prema očuvanju kvalitete okoliša i njegovih izvora i zaliha
- Reciklirati
- Navesti prava i obveze potrošača