Posebni programi
Svaki odgajatelj je zadužen za provođenje jednog posebnog programa:
-
- „Prevencija ovisnosti“, voditelj: Igor Dodik dipl. soc. radnik, odgajatelj
- Sport i zdravstveno prosvjećivanje učenika, voditeljica: dr. sc. Marija Zegnal Koretić, prof. fiz. kulture, odgajateljica savjetnik
- Građanski odgoj, voditelj: Đorđe Kozomara, dipl. politolog, odgajatelj
- Kultura življenja i baština, voditeljica: Marija Kovačić magistra religiozne pedagogije i katehetike
- Slobodno vrijeme, voditelj: Alan Franjković
- Adaptacija voditeljica, Anja Koščak, stručna suradnica, pedagoginja
- Domski volonteri, voditeljica: Sanela Hrg, bacc. sestrinstva, medicinska sestra
- Osobni i socijalni razvoj: voditeljica, Anja Koščak, mag. edukacije hrvatskog jezika i književnosti i mag. pedagogije, stručna suradnica pedagoginja
- Zaštita okoliša i potrošača, voditelji: odgajatelji, stručna suradnica, ravnateljica i ostali radnici Doma
„Prevencija ovisnosti“
Voditelj: Igor Dodik, dipl. soc. radnik
Ciljevi
- aktivno sudjelovanje i prisutnost učenika u realizaciji domskih preventivnih programa
- formiranje domskog povjerenstva, tzv. ESPO grupa
- organiziranim aktivnostima smanjiti interes mladih za uzimanje sredstava ovisnosti i pravovremeno otkriti konzumente istih
Ishodi
- potaknuti razvoj suradničkih odnosa
- predstaviti se drugim učenicima
- prepoznati osobine sličnih interesa
- izgraditi dvorac od papira i novina
- opisati štetne posljedice klađenja i kockanja
- prepoznati važnost donošenja odluka u rizičnim situacijama
- potražiti drugačije mogućnosti provođenja slobodnog vremena
- upoznati se s opasnostima i štetnosti zlouporabe sredstava ovisnosti
- informirati o vrstama droga, uzrocima i motivima zlouporabe droga
- objasniti utjecaj droga na organizam i psiho-fizičko zdravlje
- potaknuti odbojan stav prema uzimanju sredstava ovisnosti
- usporediti različite vrste zaštite
Sport i zdravstveno prosvjećivanje učenika
Voditeljica: dr. sc. Marija Zegnal Koretić, prof. fiz. kulture, odgajateljica savjetnik
Ciljevi
- Svakodnevno konzumiranje planiranih i zdravih obroka
- Upoznati svoj psihofizički razvoj
- Definirati mirise
- Uvažavati tuđi hendikep
- Pomoći osobama sa invaliditetom
- Razviti empatiju i asertivnost između učenika
- Naučiti metode učenja pomoću pokreta i vježbi za mozak
- Prehrana, spavanje, režim života, izbor zanimanja, sp.rekr akt.
- Ukazati na mane i vrline i kako s njima živjeti
Ishodi
- Stvoriti naviku konzumiranja obroka
- Shvatiti važnost redovne prehrane
- Naučiti o drugim kulturama prehrane
- Naučiti o važnosti vježbanja
- Razlikovati primjerene od neprimjerenih vježbi
- Shvatiti bit vježbanja
- Prepoznati određenu vrstu bilja,voća
- Usvojiti nova znanja
- Pokazati empatiju
- Prepoznati važnost pomoći
- Prihvatiti svoju ili tuđu invalidnost kao dio života
- Definirati svoj status u grupi
- Usporediti se s drugim učenicima u grupi
- Razviti diskusiju u grupi
- Koristiti stečene spoznaje
- Prakticirati svakodnevno usvojene vježbe
- Obrazložiti osjećaj kod usvojenih vježbi
- Iskazati vlastite osjećaje
- Razumjeti osjećaje drugih
- Nositi se s neuspjehom te imati pozitivan stav prema sebi
- Objasniti pojam mana i vrlina
- Razlikovati mane od vrlina
- Prepoznati svoje mane i vrline
Građanski odgoj
Voditelj: Đorđe Kozomara, dipl. politolog
Ciljevi
- Jačati i unaprjeđivati građanske kompetencije učenika
- Jačanje osobnih resursa učenika, pozitivnih životnih vrijednosti, razumijevanja, empatije i tolerancije
- Jačati i unaprijediti svijest učenika o pravima i toleranciji prema drugim narodima, kulturama i religijama
Ishodi
- Ponašati se u skladu s pozitivnom kulturom ustanove
- Propisanom demokratskom metodom izabrati predstavnike odgojne skupine
- Prepoznati sustav vrijednosti na vrhu kojeg su etičke i estetske vrednote – dobro i lijepo.
- Jačati znanja i vještine kroz rasprave, debatiranja i radionice
- Izraditi panoe, obilježiti bitne datume
Kultura življenja i baština
Voditeljica, Marija Kovačić
Ciljevi
- Razvijati svijest o očuvanju materijalne i duhovne povijesno-kulturne baštine Republike Hrvatske i nacionalnog identiteta
- Odgajati učenike u skladu s općim kulturnim i civilizacijskim vrijednostima, poštujući različitosti društva
- Poticati originalnost, individualnost, spontanost i kreativno izražavanje
- Upoznati nove tehnike rada
- Ukazati na vrijednosti blagdana i očuvanja tradicijskih običaja
Ishodi
- Aktivno sudjelovati u uređenju prostorija Doma radovima učenika
- Urediti domski cvjetnjak i povrtnjak sezonskim biljem, trajnicama i prirodnim materijalima
- Izraditi radove za Domijadu iz područja: slika, crtež, skulptura, modni dizajn, industrijski dizajn, instalacija, rukotvorine, keramika
Slobodno vrijeme
Voditelj: Alan Franjković
Ciljevi
- Aktivno sudjelovanje i prisutnost učenika u realizaciji domskih programa u slobodnom vremenu
- Organiziranim aktivnostima smanjit interes mladih za uzimanje sredstava ovisnosti te koristiti slobodno vrijeme aktivno različitim sportskim i društvenim programima
Ishodi
- Potaknuti razvoj suradničkih odnosa
- Predstaviti se drugim učenicima
- Prepoznati osobine sličnih interesa
- Opisati aktivnosti koje se mogu raditi u slobodno vrijeme
- Potražiti drugačije mogućnosti provođenja slobodnog vremena
- Objasniti utjecaj igara na organizam i psiho-fizičko zdravlje
- Usporediti različite vrste zaštite od neželjenih sadržaja na društvenim mrežama
Domski volonteri
Voditeljica: Sanela Hrg, bacc. sestrinstva, medicinska sestra
Ciljevi
- Aktivno sudjelovanje učenika u humanitarnim akcijama, volonterskim aktivnostima Doma i zajednice
- Razvoj empatije kod učenika
Ishodi
- Potaknuti međusobno uvažavanje i prihvaćanje
- Razviti empatiju i osjećaj humanosti
- Prepoznati tuđe potrebe
Adaptacija
Voditeljica: Anja Koščak, stručna suradnica, pedagoginja
Ciljevi
- Pomoći učenicima da se uspješno adaptiraju na život u Domu te poticati učenike na međusobnu suradnju, povezanost, toleranciju i povjerenje.
Ishodi
- Predstaviti se ostalim učenicima u skupini
- Upoznati se s pravima i obavezama tijekom boravka u Učeničkom domu
- Slušati i uvažavati tuđe mišljenje
- Surađivati u timu
- Upoznati druge učenike iz skupine
Osobni i socijalni razvoj
Voditeljica, Anja Koščak, stručna suradnica, pedagoginja
Ciljevi
- Poticati razvoj zdravih, samopouzdanih, produktivnih, zadovoljnih i odgovornih osoba spremnih na suradnju i doprinos zajednici.
Ishodi
- Komunicirati, surađivati i raditi u timu
- Kreativo se izražavati
- Definirati mentalno zdravlje te osvijestiti važnost vlastite odgovornosti za održavanje dobrog mentalnog zdravlja
- Razlikovati pasivno, agresivno i asertivno ponašanje
- Utvrditi odrednice vlastitog identiteta
- Procijeniti kvalitetu odnosa s prijateljima uživo i u virtualnom svijetu
- Razlikovati obilježja kvalitetnih odnosa od nekvalitetnih
- Razumjeti vlastite potrebe i ponašanje
- Usporediti pozitivne i negativne strane korištenja komunikacijsko-informacijske tehnologije
- Planirati vlastitu budućnost
Zaštita okoliša i potrošača
Voditelji: odgajatelji, stručna suradnica, ravnateljica i ostali radnici Doma
Ciljevi
- Izgraditi pozitivan sustav vrijednosti kod učenika u odnosu na potrebu očuvanja kvalitete okoliša te racionalno korištenje prirodnih izvora
- Upoznati učenike s obvezama, pravima i zaštitom potrošača
Ishodi
- Razumjeti ekološka pitanja i prikazati posljedice različitih postupaka s obzirom na očuvanje okoliša
- Razviti spremnost za djelovanje na očuvanju okoliša
- Donositi osviještene i odgovorne odluke
- Razviti odgovoran odnos prema očuvanju kvalitete okoliša i njegovih izvora i zaliha
- Reciklirati
- Navesti prava i obveze potrošača